Lisaizzy-onedirection

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Kapitel 19 - The baby is almost here

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 18:27

   

       

______________________________________________________________________________________

 

Jag granskade försiktigt min vackra syster på avstånd och hennes makalöst blåa outfit hon hade ett lite pösigt linne med lite längre jeans-shorts matchande blåa läder klackskor till och blå väska. Jag själv hade en svart pösig tunika med svarta matchande platå-klackskor, ett rött guldigt skärp, röda och vita flätade armband med stora örhängen till. Vi var påväg till BootCamp och jag kunde inte vara mer uppspelt.

"AJ!" Kvider Allie och jag kollar skräckslaget på henne.

"Vad är det!?" Säger jag och flyger fram till henne vid fönstret.

"Bäbisen.." Muttrade hon nästan ljudlöst.

"Är du okej?" Ler jag och klappar försiktigt hennes pyttelilla mage jämfört med min.

"Ja.." Säger hon och ler tillbaks.

Helt plötsligt känner jag något röra sig innuti min mage.

"Bäbisen rör på sig!" Skrattar jag lyckligt och Allie sätter handen på min mage.

"Har du gjort Ultra-ljud ännu?" Frågar hon intresserad.

"Nej, jag hade tänkt att göra det när vi kommer fram." Suckar jag.

"Okej. Men boka tid nu då?" Säger Allie ivrigt.

"Visst, visst." Tjuter jag. Allie sträcker fram min iPhone som hoppat ur handen när jag klivit upp.

"Tack." Muttrar jag och drar till min mobilen. Sakta knappar jag in telefonnumret och tre - pip, pip, pip. Hörs innan någon svarar.

"Sjukhuset i London, vad kan jag göra för dig?" Säger en kvinnlig vänlig röst.

"Jag skulle vilja boka tid för Ultra ljud." Säger jag lätt.

"Visst, det finns en tid klockan 16.00 idag, kan du ta den?" Säger kvinnan igen.

"Ja. Det kan jag." Säger jag lungt och hon tackar och säger hejdå.

"Fanns det nån tid?" Säger Allie och kollar på mig med glänsande ögon.

"Ja, idag klockan 4." Ler jag mot henne och hon nickar.

Jag tittar ut mot ladskapet och helt plötsligt stannar Limon. Det tar ett litet tag men sedan öppnas dörren snabbt och säkert. Jag sträcker ut mitt ena bruna ben sedan det andra och så ställer jag mig upp.

"Alyssa, Alyssa!" Ropar någon bakom en biffig livvakt jag vänder mig om och möts av en tonårings blick.

"Ja ?" Säger jag frågande och tonåringen skiner upp när hon fattat att jag svarat henne.

"Kan jag snälla få ett foto med dig?" Säger hon bedjande och jag ler och ger henne en kort nicknig.

Jag ställer mig brevid tonårstjejen och hon drar fram sin mobil. Jag lägger armen runt henne som en "kompis" och så tar och kortet.

"Är det en tjej eller kille?" Frågar hon sedan.

"Jag vet inte, vi får se idag." Säger jag och ler innan en av vakterna drar iväg mig och Allie.

__________________________________________________________________________________________________


Lite mellan inlägg av mig Siara ♥ Hoppas det dög,

puss och kram :3

 
 
Rocky29/Frida

Rocky29/Frida

14 juli 2012 20:21

kan ni inte skriva litte mera och sen undrar jag vad dom tjejerna som spelar er hetter på riktigt i för och efternamn! :D /Rocky29

http://http

Lisa och Izzy

14 juli 2012 21:44

Jag ska inte skriva mer idag, men Izzy kanske gör det. Min karaktär heter Sasha Pieterse, och Izzys heter Kendall Jenner. // Siara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa och Izzy - 14 oktober 2012 11:58

HEEJ! Jag och izzy ska göra en ny blogg nu, så bayy bayy Love You Old BLOGG! xD - xo Lisa  ...

Av Lisa och Izzy - 15 juli 2012 17:00

Kolla gärna in min och min bästis egna novellblogg om One Direction. Upp till 40 kapitel och mer ^^ 1Dstory.bloggplatsen.se <---------    //Lisa ...

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 18:06

En man i 40-års åldern öppnade dörren för oss och vi klev in i den morderna limon. Jag satte mig längst bak vid ett fönster. Alyssa satte sig jämte mig och började pilla i sitt vackra mörkblonda hår. "Jag kommer att sakna Louis så" Muttrade hon o...

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 13:59

      Jag satte mig försiktigt vid en trött och klumpig Alyssa i soffan och knäppte tyst på tvn. "Har vi chips?" Frågar Alyssa helt plötsligt och går med handen på den lite större magen till köket. "Ja, men du borde inte äta så mycket skräp ...

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 11:49

            När både jag och Allie slutat att kräkas går vi ut för att torka oss. När vi kommit ut ur toan förstörs vår syn av massa fotografer och blixtrande ljus. "Hur känns det att dejta en stjärna?" Säger en papparazzi och trycker upp ...

Presentation


Välkommen till Lisa & Izzys novell blogg, vi hittar på allt själva! Kommentera gärna ^^

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards