Lisaizzy-onedirection

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Kapitel 1- Beach, here I come!

Av Lisa och Izzy - 13 juli 2012 15:01

         Allie's perspektiv-


"Kommer du?" Ropade Alyssa nerifrån hallen.

"Kommer!" Instämde jag och greppade tag i solkrämen och sprang snabbt och smidigt ner för den lilla trappan.

WOW! Alyssa var verkligen fin i sin blåa strandklänning och ett bar lädersandaler.

"Killarna kommer jaga efter dig!" Log jag åt henne och hon räckte ut tungan till svar.

"Ska du säga!" Flinade hon och öppnade våran vita ytterdörr.

Som svar räckte jag ut tungan åt henne.

Jag klev ut i den svidande värmen och kisade mot det stora havet som man knappt såg eftersom det stod träd ivägen.

Alyssa stängde dörren sakta och tog upp nyckeln och låste.

Vi lämnade huset bakom oss och gick sakta i riktingen emot havet.

Solens strålar jagade oss, men dem lyckades inte så bra eftersom vi gick i skuggan.

Plötsligt hördes skrik och rop från höger och jag kollade snabbt dit och fick se på en stor klunga av upphetsade tonårstjejer.

"Alyssa.." Sa jag oroligt och pekade mot tonårstjejerna.

"Kändis.." Sa hon enkelt och fortsatte att gå.

Alyssa hade alltid rätt, så jag struntade i de och fortsatte att gå.

Efter en stund så knackade det på min axel och jag vände mig om.

Där stod det en kille med spretigt hår med en självsäker min, men den blev orolig när han såg mig.

"Förlåt, jag trodde du var mitt ex, Eleanor Calder" Mumlade han och rodnade.

"Är inte du Louis Tomlinsson?" Viskade Alyssa glatt.

Jag såg på henne att hon gillade han, man såg det i hennes ögon, dem liksom lyste upp!

"Jo.." Började han. "Vad heter ni då?"

"Alyssa!" Sa hon glatt och räckte fram handen.

"Allie.." Mumlade jag.

"Louis!" Hördes ett rop, och en blond kille kom fram från träden.

"Ja?" Sa Louis irriterat oc blängde på den blonda.

Nu såg jag vem det var, Niall Horan! Han är ju så otroligt söt!

"Vad gör ni här?" Log Alyssa med sitt underbara leénde, det såg ut som Louis gillade det.

"Vi gömde oss för faansen.." Mumlade Niall och tittade på mig.

"Det förklararade skriken!" Log jag och räckte fram handen åt Niall.

Han tog motvilligt tag i den och sade enkelt:

"Niall"

"Allie!" Log jag och släppte hans hand.

Sen så presenterade Alyssa sig också.

"Vi måste nog gå nu.." Sa en ledsen Louis.

"Okej.." Mumlade Alyssa som nog blev lite ledsen.

"Hörs vi?" Log Louis och tog upp sin mobil.

"Visst!" Sa Alyssa och började säga sitt mobil nummer.

Niall kollade upp på mig men blicken, "ska vi göra samma sak".

Jag nickade sakta och tog upp min mobil ur min lilabyxdressficka.

Han sa sitt mobil nummer och jag knappade in.

Nu hade jag världens sötaste kille's nummer!

--------------------------------------------------------

Kapitlett är av Izzy, som ni kanske fatta! Kommentera gärna! (:

// Izzy♥



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa och Izzy - 14 oktober 2012 11:58

HEEJ! Jag och izzy ska göra en ny blogg nu, så bayy bayy Love You Old BLOGG! xD - xo Lisa  ...

Av Lisa och Izzy - 15 juli 2012 17:00

Kolla gärna in min och min bästis egna novellblogg om One Direction. Upp till 40 kapitel och mer ^^ 1Dstory.bloggplatsen.se <---------    //Lisa ...

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 18:27

            ______________________________________________________________________________________   Jag granskade försiktigt min vackra syster på avstånd och hennes makalöst blåa outfit hon hade ett lite pösigt linne med lite längre jea...

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 18:06

En man i 40-års åldern öppnade dörren för oss och vi klev in i den morderna limon. Jag satte mig längst bak vid ett fönster. Alyssa satte sig jämte mig och började pilla i sitt vackra mörkblonda hår. "Jag kommer att sakna Louis så" Muttrade hon o...

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 13:59

      Jag satte mig försiktigt vid en trött och klumpig Alyssa i soffan och knäppte tyst på tvn. "Har vi chips?" Frågar Alyssa helt plötsligt och går med handen på den lite större magen till köket. "Ja, men du borde inte äta så mycket skräp ...

Presentation


Välkommen till Lisa & Izzys novell blogg, vi hittar på allt själva! Kommentera gärna ^^

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards