Lisaizzy-onedirection

Direktlänk till inlägg 13 juli 2012

Kapitel 2 - Shopping Finally!

Av Lisa och Izzy - 13 juli 2012 15:45

       

Vi stod där hand i hand och kollade efter de söta pojkarna som vi nyss pratat med.

"Ska vi gå och shoppa?" Frågade jag ivrigt när Allie nästan hamnat i trans.

"Okej, let's go sis." Säger Allie glatt och vi går i arm krok ner till strandshoppen.

Jag hittar direkt några fina klädesplagg som jag vill ha, en röd topp och jag hittar ett grått linne med silver tryck till Allie. Vi köper det och går sedan vidare ut på den varma stranden. 

"Kan du hålla demma lite bara.." Säger jag och dinglar med mina påsar framför Allies ansikte.

"Visst." Säger hon kort och tar ett fast tag om kassarna. Jag drar av mina bruna sandaler med klack lite lätt och drar av min klänning. Under klänningen har jag en randig bikini. Sedan tar jag mina kassar från en varm Allie och lägger ner dem vid ett träd.

"Kommer du och badar?" Ropar jag medans jag springer ner till vattnet.

"Ska bara byta om!" Ropar en glad Allie och sedan byter hon snabbt om.

Jag hoppar i det nöstan genomskilniga vattnet, det känns så skönt och svalkande mot huden.

Jag ligger och flyter en stund och tillslut kommer Allie skuttandes i vattnet mot mig.

"Sluta kittla mig på benen!" Skrattar jag till Allie och hon kollar fundersamt på mig.

"Jag kittlar inte dig!" Ropar hon tillbaks och jag kollar ner.

En lång grå varelse med vassa tänder simmar nedanför mina fötter, jag hade simmat för långt ut och kommit utan för säkerhetsrepen. 

"EN HAJ!" Ropar jag och blir alldeles stel i kroppen när den simmar närmare.

"Ta det lungt Alyssa.." Säger Allie oroligt.

Jag simmar så snabbt jag kan men endå lungt genom repen igen med en haj bakom mig. 

"Huh, du är över!" Pustar Allie ut och simmar till mig. Hon ger mig en kram och vi går upp ur vattnet.

"Det där var läbbigt." Säger jag och virar handduken runt mig.

"Ja värkligen." Säger Allie instämmande.

Vi tar på oss våra kläder och går ganska snabbt hemåt. När vi öppnat dörren till våran lägenhet får jag ett sms.

Det är från Louis. "Vill ni hänga med oss ikväll? //xo Louis" Jag hoppar till av glädje och visar sms:et för en frågande Allie.

Hon blir lika uppspelt och jag skickar tillbaks. "Gärna, vilken tid? //xo Alyssa" Efter några minuter får jag ett till sms. "Vi hämtar er kl.8, det vi ska göra blir en överraskning.. //xo Louis" Jag svarar inte på det utan istället drar jag med mig Allie till gaderoben.

_____________________________

 

Ett inlägg av mig Siara Hoppas det duger 

Kramisar♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa och Izzy - 14 oktober 2012 11:58

HEEJ! Jag och izzy ska göra en ny blogg nu, så bayy bayy Love You Old BLOGG! xD - xo Lisa  ...

Av Lisa och Izzy - 15 juli 2012 17:00

Kolla gärna in min och min bästis egna novellblogg om One Direction. Upp till 40 kapitel och mer ^^ 1Dstory.bloggplatsen.se <---------    //Lisa ...

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 18:27

            ______________________________________________________________________________________   Jag granskade försiktigt min vackra syster på avstånd och hennes makalöst blåa outfit hon hade ett lite pösigt linne med lite längre jea...

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 18:06

En man i 40-års åldern öppnade dörren för oss och vi klev in i den morderna limon. Jag satte mig längst bak vid ett fönster. Alyssa satte sig jämte mig och började pilla i sitt vackra mörkblonda hår. "Jag kommer att sakna Louis så" Muttrade hon o...

Av Lisa och Izzy - 14 juli 2012 13:59

      Jag satte mig försiktigt vid en trött och klumpig Alyssa i soffan och knäppte tyst på tvn. "Har vi chips?" Frågar Alyssa helt plötsligt och går med handen på den lite större magen till köket. "Ja, men du borde inte äta så mycket skräp ...

Presentation


Välkommen till Lisa & Izzys novell blogg, vi hittar på allt själva! Kommentera gärna ^^

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards